Na Europskom trgu u Zagrebu, 17., 18. i 19. listopada održan je 11. Sajam zimnice, ekoloških i autohtonih proizvoda i autohtonih proizvoda koji je okupio oko 45 proizvođača hrvatskih tradicionalnih poljoprivrednih i prehrambenih proizvoda iz svih krajeva Hrvatske.
U organizaciji Ministarstva poljoprivrede, šumarstva i ribarstva, sajam je otvorio ravnatelj Uprave za stočarstvo i kvalitetu hrane dr. sc. Matom Čačić i sa suradnicima obišao izlagače.
Hrvatska ima bogatu tradiciju proizvodnje i pripreme različitih poljoprivrednih i prehrambenih proizvoda koji se odlikuju posebnom kvalitetom i tradicionalnim načinom proizvodnje, te trenutno ima 51 poljoprivredni prehrambeni proizvod čiji naziv je registriran kao zaštićena oznaka izvornosti ili zaštićena oznaka zemljopisnog podrijetla.
Također, Ministarstvo poljoprivrede, šumarstva i ribarstva uspostavilo je dobrovoljni nacionalni sustav kvalitete poljoprivrednih i prehrambenih proizvoda „Dokazana kvaliteta“, kako bi se dodatno označili hrvatski poljoprivredni i prehrambeni proizvodi s posebnim karakteristikama odnosno proizvodi više kvalitete. Trenutno imamo 8 priznatih oznaka “Dokazana kvaliteta”, a odnose se na sektore voća, konzumnih jaja, povrća, mesa peradi, svježeg svinjskog mesa, mlijeka i mliječnih proizvoda, junećeg mesa i meda.
Dio ponude Sajma uz proizvode zimnice, bilo je i dvanaest proizvoda čiji su nazivi registrirani kao zaštićene oznake zemljopisnog podrijetla ili izvornosti na razini EU – Varaždinsko zelje ZOI, Varaždinsko bučino ulje ZOZP, Bračko maslinovo ulje ZOI, Brački varenik ZOZP, Slavonski med ZOI, Ogulinski kiseli kupus / Ogulinsko kiselo zelje ZOI, Zagorski bagremov med ZOI, Poljički soparnik/Poljički zeljanik/Poljički uljenjak ZOZP, Ludbreški hren ZOZP, Dalmatinski pršut ZOZP, Dalmatinska pečenica ZOZP i Dalmatinska panceta ZOZP, četiri proizvoda s oznakom „Dokazana kvaliteta“ (med, lješnjaci, krumpir i zelje) te sedam proizvoda iz ekološke proizvodnje (džemovi, pekmezi, marmelade, voćni sokovi i sirupi, ajvar, lješnjaci).
Prepoznatljivost proizvoda je povezana i s prepoznatljivošću područja na kojem se proizvodi, a što doprinosi jačanju turizma, ali i održivom razvoju ruralnih područja. Takvi proizvodi doprinose povezivanju te jačanju turizma i gastronomske ponude bazirane na lokalnim i održivim proizvodima.











































